Hoe kan ik een bestelling plaatsen op www.orange-express.nl?
Het bestelproces: van opslagplaats tot aan de deur:
U kiest een product (vermelde prijzen zijn inclusief btw en inclusief bezorg- en handelingskosten).
U vult uw eigen gegevens en die van de ontvanger in.
U betaalt op de wijze die uw voorkeur heeft.
U ontvangt een bevestiging van uw bestelling op het door u opgegeven e-mailadres.
Na goedkeuring van de betaling wordt uw bestelling verstuurd.
Doordat sinaasappels een natuurproduct zijn kan het product enigszins afwijken van de voorbeeldfoto.
De bezorger van het product neemt uw bestelling en die van anderen mee in zijn bezorgronde.
De bezorger van het product belt aan bij de ontvanger. Die doet open en neemt het product in ontvangst. Mocht de ontvanger niet thuis blijken te zijn, dan wordt het pakket bij de buren afgeleverd. Lukt dit niet, dan wordt een bericht met verzoek tot contact achtergelaten. Hebt u vragen of opmerkingen over uw bestelling dan neemt u contact op met onze klantenservice.
Hoeveel bezorg- en handelingskosten betaal ik?
De bezorg- en handelingskosten (verzendkosten) bij Orange-Express zijn gratis binnen Nederland.
Welke betaal methodes kan ik gebruiken?
U kunt bij ons gebruik maken van de volgende betalingsmethoden: - Ideal - PayPal - Bank overschrijving
Is het ook mogelijk om achteraf te betalen?
Jazeker, kiest u hiervoor de optie betalen per bank overschrijving. Betalen kan dan binnen 7 dagen van ontvangst.
Zijn de prijzen op Orange-Express in- of exclusief btw?
Alle prijzen op orange-express zijn inclusief btw. De prijzen zijn inclusief bezorg- en handelingskosten.
Mijn product staat niet afgebeeld. Hoe kan ik dan een product bestellen dat niet staat afgebeeld?
Als u specifieke wensen hebt, bel dan met de medewerkers van Orange-Express 0622224396 (geen extra kosten). Orange-Express is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en op zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur, +31622224396 (geen extra kosten).
Is het mogelijk anoniem een pakket te versturen?
Ja, als uw verzend adres anders is als het factuur adres en u niet uw naam intypt, blijft u anoniem. Persoonlijke gegevens van de besteller worden namelijk nooit aan de ontvanger van de producten doorgegeven in verband met de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp, ook wel: Privacywet).
Kan ik in één keer meer producten bestellen?
Ja, in deze online website kunt u per bestelling één type product kiezen en dat meermalen bestellen. U kunt die producten op één adres in Nederland laten bezorgen. Voor buitenlandbestellingen neemt u contact op met info@orange-express.nl
Wij willen u graag een volledige service aanbieden. U kunt een machine kiezen in combinatie met een jaar abonnement. Dit houdt in dat u de machine gratis van Orange-Express ontvangt in combinatie met 2 keer per maand een levering sinaasappels van 15 kg. Op jaar basis zijn dit 24 leveringen. De sinaasappels betaald u achteraf. Voor de machine betaald u 75 euro borg. Deze borg wordt na de 24e levering en betaling terug gestort op uw rekening. Na 1 jaar bent u dus eigenaar van de citruspers. De aanbieding van Gratis citruspers is slechts eenmalig geldig per adres.
Het is ook mogelijk een semi-professionele citruspers te bestellen. De voorwaarde voor deze pers zijn precies hetzelfde, alleen dient u hiervoor een borg van 200 euro te betalen en in totaal 48 leveringen af te nemen.
De perssinaasappels worden om de 14 dagen verzonden. Wilt u een keertje overslaan dan volstaat een mailtje aan info@orange-express.nl
Kan ik via Orange-Express ook in het buitenland laten bezorgen?
Ja, Orange-Express kan voor u pakketten bezorgen in het buitenland. Wel zijn hier extra kosten aan verbonden. Hebt u specifieke wensen of vragen? Bel dan onze supportlijn, +31622224396. De Orange-Express lijn (geen extra kosten) is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en op zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur.
Kan ik fruit in een ziekenhuis laten bezorgen?
Ja, dat kan: voorwaarde is wel dat u het kamer- en afdelingsnummer vermeldt. Daarnaast is het verstandig om, indien van toepassing, de meisjesnaam te vermelden. Soms is een ontvanger onder die naam geregistreerd in het ziekenhuis.
Kan ik fruit op een vakantiepark laten bezorgen?
Ja, dat kan, voorwaarde is wel dat u duidelijk het huisnummer en, indien mogelijk, het mobiele nummer van de ontvanger vermeldt. Laat u fruit bezorgen bij een permanent bewoond vakantiehuis. geef dan door op wiens naam het huisje is geregistreerd. Soms is deze informatie nodig om het fruit te kunnen bezorgen.
Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja. Zodra de betaling akkoord is krijgt u een bevestiging op uw scherm dat de bestelling geplaatst is. Uw bestelling is definitief bevestigd na ontvangst van de uitgebreidere e-mailbevestiging (verstuurd naar het adres dat u opgaf). Deze bevestiging bevat tevens het ordernummer van uw bestelling. Mocht u vragen hebben over uw bestelling, vermeld dan altijd dit ordernummer.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Na het sluiten van de overeenkomst kunt u uitsluitend nog wijzigingen doorgeven die geen invloed hebben op het totaal te betalen of reeds betaalde bedrag en op voorwaarde dat uw bestelling nog niet verwerkt is. Indien een wijziging niet meer verwerkt kan worden krijgt u daar (tijdens kantooruren, maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur, zaterdag 8.30 tot 12.30 uur) zo snel mogelijk bericht over. Wijzigingen kunnen per e-mail, info@orange-express.nl of telefonisch worden doorgegeven, +31622224396.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Na het sluiten van de overeenkomst is annuleren alleen nog mogelijk bij bestellingen met een afleveradres binnen Nederland en tenminste 24 uur voor de afleverdatum. Een annulering kan uitsluitend telefonisch, +31622224396, worden doorgegeven tijdens kantooruren (maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur, zaterdag 8.30 tot 12.30 uur). Annuleringskosten bedragen 10% van de hoofdsom met een minimum van € 7,95
Aangezien het hoofdproduct van Orange-Express, fruit, snel kunnen bederven, is het herroepingsrecht uitgesloten.
Wanneer vindt de bezorging van fruit plaats?
Bij bestellingen vóór 10:00 uur kan de bestelling binnen Nederland dezelfde dag verzonden worden (met uitzondering van weekenden- en feestdagen). Hou er rekening mee dat de bestelling tussen 1 a 2 werkdagen onderweg is. Het duurt dus tussen 1 a 2 werkdagen alvorens u het product in huis heeft.
Wat gebeurt er met het fruit als de ontvanger niet aanwezig is?
Als blijkt dat de ontvanger niet aanwezig is, bezorgt de vervoerder het fruit bij de buren / geeft het fruit af aan de receptie óf de bezorger laat een kaartje achter dat hij / zij langs is geweest met daarop het verzoek aan de ontvanger om contact op te nemen.
Met welk vervoersbedrijf wordt mijn bestelling bezorgd?
Voor levering onze bestellingen maken wij gebruik van het vervoersbedrijf DHL. Meer informatie over deze vervoerder kunt u vinden op de website www.dhl.nl.
Krijg ik een bericht nadat het door mij bestelde fruit is bezorgd?
Hebt u niets gehoord van degene bij wie u het fruit liet bezorgen? Via de track en track optie van de vervoerder kunt u zien of het geleverd is en rond welk tijdstip het fruit geleverd is. De medewerkers van Orange-Express staan ook voor u klaar om eventuele vragen te beantwoorden.
Orange-Express service lijn: +31622224396 (geen extra kosten, maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur, zaterdag 8.30 tot 12.30 uur).
Ziet het afgeleverde fruit er exact hetzelfde uit als op de afbeelding op de website van Orange-Express? Fruit zijn natuur- en seizoensproducten. Wij kunnen dus niet garanderen dat het fruit precies hetzelfde als het voorbeeld op de website is. Echter, iedere bestelling wordt met zorg samengesteld. Bent u niet tevreden? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Klantenservice. Zij gaan na wat wij voor u kunnen betekenen.
Welke garanties geeft Orange-Express op fruit?
Orange-Express biedt de consument op het geleverde 10 (tien) dagen vers- garantie. Het is daarbij van belang dat u het fruit goed opslaat. Elke aanspraak op garantie komt te vervallen indien het geleverde voor andere doelen is gebruikt of op andere wijze is behandeld dan normaliter gebruikelijk is. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Kan ik een product retourneren (herroepingsrecht)? Voor het hoofdproduct, fruit, is retourneren niet mogelijk (conform artikel 8.2.d. van deAlgemene Voorwaarden Thuiswinkel.), omdat deze aan bederf onderhevig zijn. Voor aanvullende producten die niet aan bederf onderhevig zijn, geldt dat u deze alleen kunt retourneren als u zowel besteller als ontvanger van het aanvullende artikel bent.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Orange-Express werkt met het internationale betalingssysteem Mollie en PayPal. Deze betalingssystemen zijn beveiligd en wordt door veel bedrijven op internet gebruikt. Op het moment dat u een bestelling plaatst en u alle gegevens hebt ingevuld, hebt u de keuze uit diverse betaalwijzen. Alle mogelijkheden worden verwerkt door Mollie of Paypal. Tevens is Orange-Express in het proces lid te worden van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie. Dit houdt in dat Orange-Express zich conformeert aan de gedragsregels van deze organisatie. Die regels zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, hét consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, telefoon, catalogus en post. Bestellingen via de elektronische weg kunnen worden betaald via iDEAL, Creditcard, PayPal, op rekening van Orange-Express.
Kan ik Orange-Express producten voor zakelijke doeleinden gebruiken?
Ja vanzelfsprekend kunt u Orange-Express producten cadeau doen aan medewerkers of gebruiken bij een marketingactie. Vragen of opmerkingen? Neem contact met de afdeling support van Orange-Express, +31622224396 of info@orange-express.nl.
Wat zijn de openingstijden? Op orange-express.nl kunt u 24 uur per dag producten bestellen. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur en op zaterdag tot 12.30 uur.